veilig aangekomen - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Karien Jaarsveld - WaarBenJij.nu veilig aangekomen - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Karien Jaarsveld - WaarBenJij.nu

veilig aangekomen

Door: Karien

Blijf op de hoogte en volg Karien

13 Juli 2010 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Lieve mensen,
Even een kort maar belangrijk berichtje. Ik ben veilig aangekomen in Stellenb0osch, en met een dag vertraging ook mijn bagage. Het was allemaal nog best hectisch, doordat het vliegtuig van Munchen naar Johannesburg was vertraagd. In Joburg moest ik mijn bagage ophalen en opnieuw inchecken, maar ook de bagage duurde erg lang. Daardoor kon ik pas om kwart voor 10 weer inchecken, terwijl mijn vlucht om 10 uur zou vertrekken. Je snapt het dus wel, een gestresste Karien rennend door het vliegveld op weg naar de goede gate. Ze hebben op me gewachtt en ik zat er gelukkig nog in, maar mijn bagage dus niet.
In Kaapstad ben ik netjes opgehaald en naar Stellenbosch gebracht. Wauw, het is hier eht prachtig! Tussen de bergen, mooi groen en een strak blauwe lucht erover. Mijn kamer is ook prima, die deel ik met een andere student die ook net is aangekomen. Verder gistermiddag dus nog boodschappen gedaan (keukenspullen, kussen en eten). Verder dus gewacht op mijn bagage, maar die kwam maar niet. Dus de nacht was ook wat onrustig. Vanmorgen dus weer geinformeerd en inmiddels is ie dus aangekomen. Kortom een hele opluchting.
Nu ga ik snel naar mijn kamer om mn huisgenootje te ontmoeten.
Maar het belangrijkste nieuws is dus: ik ben veilig aangekomen :) en morgen begint de Orientation week.

xxx van de andere kant van de wereld (helaas niet oranje gekleurd...)

  • 13 Juli 2010 - 10:20

    Sharon:

    Hey Pien!

    Fijn om te horen dat je ondanks alle stress toch nog veilig bent aangekomen! Hoop dat je een gezelig huisgenootje hebt, ik ben benieuwd!

  • 13 Juli 2010 - 10:20

    Sharon:

    P.s: Je moet je status updaten, hij staat nog in NL ;)

  • 13 Juli 2010 - 10:22

    Janneke:

    Hee Pien!

    Goed te horen dat je veilig bent aangekomen! Het was hier in het centrum een zooitje na de wedstrijd, maar niks ernstigs gelukkig. Nu is alles weer voorbij :P Veel plezier alvast met je eerste dagen daar :)

    -xxx- Janneke

  • 13 Juli 2010 - 10:37

    Theo En Nelly:

    Hoi Karien,

    wij kregen gisteren al een telefoontje van Frank dat je "er" was.

    Kortom dat was even blazen van opluchting voor ons en nu je bagage er ook is, kan het echt beginnen.
    Ik dacht alleen dat je een kamer voor jezelf zou hebben. Is dat delen voor jou ook nieuw of hebben wij hier iets gemist?
    Veel plezier in Stellenbosch.
    Wij waren er ook een beetje want gisterenavond is de herhaling van de TV serie Stellenbosch begonnen.

  • 13 Juli 2010 - 11:11

    Marian:

    Goed om te horen dat je er bent! Beetje jammer van je verlate bagage, maar ook die is gelukkig gearriveerd.
    Heel veel plezier!!!
    xxx Marian.

  • 13 Juli 2010 - 12:30

    Frank:

    Hey Meis,

    Ik ben benieuwd naar wat beelden van je kamer ;). Goed te horen dat de bagage ook veilig is aangekomen.

    Dikke kus en knuf,

    Frank

  • 13 Juli 2010 - 12:32

    Ellen Bekker:

    Hai Karien,
    Fijn dat je er bent.
    Spannende reis.
    De kinderkoormusical ging goed. Vincent is gestopt. ER wordt nu een nieuwe dirigent gezocht.
    Goede tijd, Hartelijke groet van ellen

  • 13 Juli 2010 - 12:32

    Ellen Bekker:

    Hai Karien,
    Fijn dat je er bent.
    Spannende reis.
    De kinderkoormusical ging goed. Vincent is gestopt. ER wordt nu een nieuwe dirigent gezocht.
    Goede tijd, Hartelijke groet van ellen

  • 13 Juli 2010 - 12:54

    Vera:

    Hee lieve zus! You made it there! but of course! Mooie plek dat Stellenbosch zo te horen. Nu lekker rustig je eigen spullen uitpakken en je eigen stekkie creëren daaro! Veel plezier met je zuid-afrikaanse intro-week! Hier regent het nu pijpenstelen en zijn de temperaturen NL-ZA dus waarschijnlijk hetzelfde. Dikke kus, Veer. Keep on enjoying and exploring!

  • 13 Juli 2010 - 16:59

    Thea :

    Hoi Karien
    Fijn dat je goed bent aangekomen. Succes deze eerste week.
    Ook de groetjes van Theo.
    Groetjes

    Thea

  • 14 Juli 2010 - 06:44

    Karien:

    even een korte reactie. Super bedankt voor alle lieve reacties :) en ja, ik was op de hoogte dat ik keuken en badkamer moest delen, maar het blijkt dus echt een klein appartementje te zijn. Maar gelukkig is Maria, mijn huisgenootje, erg lief. Ze komt uit Duitsland, dus we kunnen al lekker Engels praten. Ben blij met haar ;)
    Ik heb trouwens sinds gisteren ook een ZA-se sim-kaart, dus mensen die mijn nummer willen, moeten me even mailen.
    Nu gaat mijn Intro-week echt beginnen ;)
    xxx

  • 14 Juli 2010 - 21:33

    Merel:

    Hoi Karien!!

    Heel veel plezier met je introductie en fijn dat je veilig aan land bent. Ik ga je verhalen weer volgen :D! liefs Merel

  • 18 Juli 2010 - 10:09

    Anne Schulte:

    Ik mis je! :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karien

Actief sinds 17 Juli 2008
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 31707

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2014 - 25 November 2014

Vietnam van noord naar zuid

18 December 2013 - 05 Januari 2014

Kerstvakantie in Zuid Afrika

04 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

China en IJsland

30 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Back to Africa

31 Juli 2011 - 30 Augustus 2011

vakantie in Indonesie

11 Juli 2010 - 15 Januari 2011

studeren in Stellenbosch

22 December 2008 - 03 Januari 2009

kerstvakantie in Tunesie

20 Juli 2008 - 16 Augustus 2008

vakantie Bolivia en Peru

Landen bezocht: