End of term - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Karien Jaarsveld - WaarBenJij.nu End of term - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Karien Jaarsveld - WaarBenJij.nu

End of term

Door: Karien

Blijf op de hoogte en volg Karien

03 September 2010 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Lieve mensen,

Voordat ik morgen op (hopelijk) een geweldige Springbreak-trip vertrek, nog even een update. Want daarna wordt het anders veel te veel ;) en eigenlijk heb ik ook nog geen zin om in te pakken...

De laatste tijd was voor iedereen even een drukke periode. Ik heb vooral mijn tijd besteedt aan de twee assignments. En daar ging nog behoorlijk veel tijd inzitten. Maar inmiddels heb ik die allebei ingeleverd! En voor jullie is het natuurlijk veel leuker om te lezen over de leuke dingen die ik hier doe, dus dat doe ik dan ook :)

Vorige week woensdag hebben we 's avonds eerst Claudia's verjaardag gevierd (ze was eigenlijk pas donderdag jarig). Met een hele gezellige groep vrienden had ze voor ons allemaal gekookt en hadden we een gezellige avond. Om 12 uur natuurlijk gezongen in allerlei verschillende talen: Engels, Afrikaans, Duits, Nederlands, Swahili en Spaans. Na de cadeautjes zijn we lekker uitgegaan in Catwalk en hadden we een bijna perfect verjaardagsfeestje, tot het moment waarop bleek dat Fenna's mobiel was gestolen... Toch een domper, maar gelukkig heeft t de rest van de nacht niet bedorven. Helaas bleek op donderdag ook nog dat er geld van Claudia was verdwenen vanuit haar kamer. Alles lag goed opgeborgen, maar waarschijnlijk heeft de schoonmaakster toch behoorlijk wat geld op een slimme manier te pakken weten te krijgen. Dat was helaas wel een domper voor op haar verjaardag...

Donderdagavond ben ik met Emma en haar Afrikaans-klas voor Nederlanders naar het theater geweest, naar Slagoffer Slagoffer. Voor de Afrikaans-leerlingen was het voor een opdracht en ze hadden het script moeten lezen. Mij leek t ook wel leuk om een keer een Afrikaanse voorstelling te zien, maar was toch wel lastig te begrijpen... Maar wel leuk om mee te maken :)

Op zondag gunde ik mezelf een rustdag van het harde studeren. Het plan was eerst om met Stephan en Pauline (een vriendin van Stephan die op bezoek is) om naar Robbeneiland te gaan, maar helaas was alles al vol. Dus zijn we naar West Coast National Park geweest, waar nu veel mooie bloemen in bloei stonden. Was inderdaad een mooie omgeving, erg gevarieerd, van duin-achtige gebieden, tot rotsige velden met kleine bosjes, van eeen mooi strand aan de lagune, tot rotsen bij de Atlantische Oceaan. Op de terugweg besloten we om een omweg te nemen naar een viewpoint over Kaapstad. En onze timing was erg goed, want we hadden prachtig uitzicht over Kaapstad en de Tafelberg terwijl de zon zakte achter Robbeneiland in de zee. Het weer was de hele dag ook prima, dus een mooie zonsondergang was een perfect slot van een heerlijke dag. Met daarna nog een heerlijke pizza en uitzicht op alle lichtjes van Kaapstad :)

En er waren nog meer mensen die bezoek kregen, ook Emma's ouders zijn voor de Springbreak naar Zuid Afrika gekomen. En woensdagavond ben ik heerlijk met Emma, haar ouders en Claudia uit gaan eten. Was echt een gezellig avond, en het zijn ook echt hele lieve mensen!

Gisteren (donderdag) kreeg ik zelf ook onverwacht bezoek! Dinsdag kreeg ik mailtje van Marjan Slaats, dat zij op bezoek was bij Keiko in Kaapstad en of ze een dagje naar Stellenbosch konden komen. Dus donderdag om 11.45 uur stonden ze hier op het station. Was lang geleden dat ik hun had gezien, maar we hebben gezellig wat gegeten, Oom Samie se Winkel bezocht en door Stellenbosch rondgelopen. Was echt een gezellige middag. En ik heb weer een adresje om langs te gaan in Kaapstad :)

En vandaag had ik dan eindelijk een wijntour! Is toch ook eigenlijk absurd, zit je al bijna 8 weken middenin een van de bekendste wijnstreken, en ik had nog niets geproefd. Nou, daar is vandaag zeker verandering in gekomen. We hebben in totaal 5 winefarms bezocht en bij twee hadden we ook een chocolate-tasting. Bij elke farm hebben we 4-5 soorten (sparkling) wijn kunnen proeven. Was echt wel heel leuk, maar ook wel veel hoor. Bij de laatste had ik eigenlijk wel genoeg van al dat wijn, en op een gegeven moment heb je ook al zoveel geproefd, dat je het verschil ook niet echt meer proeft. En nee, dat komt niet doordat ik dronken was! Het was zeker leuk om een keer mee te maken, maar voor volgende keer is het ook genoeg om 2-3 farms te bezoeken en langer de tijd te kunnen nemen om van de wijnen en de omgeving te genieten.

Morgen beginnen we aan onze trip!! We hebben alles zo ongeveer gepland en ik ben enorm benieuwd. Morgen vertrekken we naar Mosselbay, waar officieel de Garden Route begint. In vier dagen gaan we dan via Knysna en Tsitsikamma naar Port Elizabeth. Daarna twee dagen safari in Addo Elephant Park, waar we hopelijk de Big Five, maar in elk geval veel olifanten gaan zien. Daarna in drie dagen weer terug naar Stellenbosch, waarschijnlijk via Oudsthoorn. Waarschijnlijk dus heel veel prachtige natuur met een paar wandeltochten. We gaan uiteindelijk met z'n zevenen: Stephan, Pauline, Fenna, Steffi, Elisa, Nina en ik. En door mij moeten ze allemaal Engels praten in plaats van Duits ;) Want ja, het zijn inderdaad 6 Duitsers en ik. Hopelijk gaat dat allemaal goed komen.

Over ruim een week dus waarschijnlijk heeeeeeeel veel nieuwe en hopelijk spannende verhalen, mss nog wel eerder als we onderweg een keer internet hebben.

Heel veel groetjes voor nu,
xxx Karien

PS Ik ontving deze week mijn eerste kaartje!!! Dank je wel, Theo en Thea!

PS2 Alweer nieuwe foto's te vinden op http://www.facebook.com/album.php?aid=2071127&id=1494720928&l=cdb14ebb05



  • 03 September 2010 - 20:45

    Thea:

    Hoi Karien.
    Leuk dat onze kaart is aangekomen. Die is wel even onderweg geweest.
    Je gaf in je mail van 7
    augustus jl. je adres en toen heb ik de volgende dag die kaart op de post gedaan.
    Veel plezier op je Springbreak-trip. Klinkt spannend wat jullie allemaal gaan doen. En Stephan gaat met 6 dames op stap, een heel harem.
    Nou, goede reis en nogmaals veel plezier, ook voor je reisgenoten.
    Lieve groetjes uit een wat zonniger Nijmegen.
    Theo en Thea.

  • 04 September 2010 - 12:01

    Anne:

    Hoi Karien,
    veel plezier op je Springbreak-trip!:D Have fun;)

    XXX Anne, Tom en Henny.

  • 04 September 2010 - 18:43

    Theo En Nelly:

    Veel plezier op jullie trip en wat gaaf dat je Marjan en Keiko nog hebt ontmoet! Marjan mailde mij dat ze in Kaapstad zat, dus vandaar. Wij komen net van het Groenewoud buurtfeest en het was zoals ieder jaar weer heel gezellig daar met de "Greenwood- band".
    En nog mooi weer ook.
    Wat een mooie foto's weer op facebook en vooral die van de wevervogel met nest vind ik erg prachtig!
    Pas goed op je zelf en zorg dat je voor donker op de plaats van bestemming bent, liefs van ons tweetjes.

  • 04 September 2010 - 20:20

    Judith:

    Oh, je maakt me jaloers! Ik moet weer gaan beginnen... Ik zit deze maand ook met vier duitsers ;) gelukkig ook een ghanees en een sloveense, dus ook hier wordt het Engels praten ;)
    Heel veel plezier en heel veel liefs! xxx

  • 05 September 2010 - 11:50

    Adrie:

    Ook weer je berichtjes gelezen, liep achter door de drukke introductie hier.. Maar je hebt het er ook maar druk mee, maar gelukkig nu een lekker korte vakantie! Ik ga nu beginnen, over 3 weken de eerste drie tentamens (AAAAH!)
    xx
    PS: als je nu duits gaat praten dan leer je dat ook nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karien

Actief sinds 17 Juli 2008
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 31780

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2014 - 25 November 2014

Vietnam van noord naar zuid

18 December 2013 - 05 Januari 2014

Kerstvakantie in Zuid Afrika

04 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

China en IJsland

30 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Back to Africa

31 Juli 2011 - 30 Augustus 2011

vakantie in Indonesie

11 Juli 2010 - 15 Januari 2011

studeren in Stellenbosch

22 December 2008 - 03 Januari 2009

kerstvakantie in Tunesie

20 Juli 2008 - 16 Augustus 2008

vakantie Bolivia en Peru

Landen bezocht: