studeren en feesten - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Karien Jaarsveld - WaarBenJij.nu studeren en feesten - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Karien Jaarsveld - WaarBenJij.nu

studeren en feesten

Door: Karien

Blijf op de hoogte en volg Karien

25 September 2010 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Lieve allemaal,

Vanavond (voor de verandering) eens niet feesten, en na de Tafelberg beklimmen, heb ik ook geen zin in studeren. Dus tijd voor een update.

Zoals de titel al zegt, stond afgelopen week in het teken van studeren en feesten, een goede combinatie ;) Allereerst moest ik leren voor mijn eerste toets, van Learning Support. Die heb ik afgelopen woensdag gemaakt, en nu ben ik alweer voor mijn volgende toets aan het leren. Donderdag, van South African Mental Health Context. Verder ligt het met mijn opdracht even stil, want we konden afgelopen week en komende week niet terecht op de school (wegens vakantie).

Maar dan nu verder met de leuke dingen. Afgelopen zaterdag (18 sept) hadden we even een pauze nodig van studeren, en besloten we dus 's middags een wijntour te doen op de fiets. Met z'n viertjes (Fieke, Jantine, Fenna en ik) zijn we naar Middelvlei gefietst en hebben we heerlijk genoten van de wijn, het eten en de zon! Daarna wilden we nog een farm proberen, maar inmiddels was alles dicht. Dus zijn we maar naar een cafeetje gegaan om alsnog een fles wijn te bestellen met lekkere taart. Toen besloten we ook om 's avonds flink te gaan stappen, en dat hebben we zeker gedaan. Eerst Catwalk en daarna Springboks (de enige tent die na half 3 nog open is). En zodoende was het bijna 6 uur voor ik in bed lag... En maandag hadden we alweer een feestje, verjaardag van Evelyne (NL's meisje), wat alweer erg gezellig en laat werd!

Dinsdag was het weer tijd voor Kayamandi. De week daarvoor waren we nogal gedemotiveerd geraakt, het was chaos en de kinderen wilden maar niet luisteren. Maar deze week was echt het best tot nu toe! De kinderen hebben hard gewerkt met het 'kleuren per getal' met rekensommen :) en ondertussen krijg ik ook een steeds betere band met de 'highschool helpers', meiden van 17 jaar die ons helpen bij het programma. En zonder hen zouden we echt niets kunnen. Ze helpen bi orde handhaven, ze kennen de namen van de kinderen en ze kunnen de instructies vertalen naar het Xhosa. En verder zijn het gewoon onwijs lieve meiden :)

Woensdag had ik dus mijn toets. Nog even afwachten hoe dat is gegaan. Op zich was het niet zo moeilijk, maar ik had een mailtje niet ontvangen waardoor ik pas heel laat hoorden dat we nog extra dingen moesten leren. En die werden dus ook letterlijk in de toets gevraagd... Maar woensdagavond was het weer 'klein zaterdag' en ben ik dus weer met Fieke gaan stappen :) Ook donderdagavond hadden we weer een feestje, van Maria (Duits meisje die ook op dinsdags Kayamandi doet). En tja, vrijdagavond had ik ook nog wel energie over om even te gaan stappen. Voor iedereen die dus goed heeft geteld, 5 van de 7 avonden gaan stappen en zodoende verdiende ik de titel Partyqueen of the week ;)

En dan vandaag, ben ik voor de tweede keer de Tafelberg op geklommen, deze keer met allemaal meiden: Emma, Fieke, Fenna en Nicole (uit Chili). Echt super gezellig. Je zou hopen dat het de tweede keer makkelijker is, maar helaas. Gelukkig hadden we super geluk met het weer, maar helaas was het ook erg druk doordat de vakantie is begonnen. Toch blijft het leuk om te doen :) Maar na een korte nacht, vroeg opstaan en zoveel wandelen, ben ik nu wel moe!

Nog maar vier weken studie te gaan en daarna nog examens. Dus, studeren blijft op de planning staan, maar gelukkig staat er ook nog meer dan genoeg leuke dingen in mijn agenda. Zoals een tour door Langa en Gugulethu (de oudste townships van Kaapstad), een sleepover met de coordinatoren en highschool-helpers van Kayamandi, een excursie naar het aquarium met Kayamandi en het Rocking the Daisies festival! En verder zijn er nog veel ideetjes die ingepland moeten worden ;) Dus, tijd om me te vervelen heb ik niet!

Nu is het lekker bedtijd, morgen weer studeren...

xxx Karien

PS weer voor nieuwe foto's: http://www.facebook.com/album.php?aid=2090902&id=1494720928&l=9d81a635ed

  • 25 September 2010 - 21:39

    Nelly En Theo:

    Hoi partyqueen,
    Het wordt moeilijk uit te maken bij jou wat de overhand heeft: studeren of feesten! Nou, wij gaan morgen in ieder geval Inge's 27 ste verjaardag vieren en daar zal vast wel taart bij horen. We hebben net geskyped met Hanneke en Henk uit Frankrijk, we krijgen echt de smaak te pakken.
    Verder staat er een nieuwe vrieskast in de kelder en dat was meteen een goede gelegenheid om de rest van de kelder ook maar eens uit te mesten.
    Heb je al de berichten gelezen over Willibrord die een plan heeft voor de kerst in de kerk?
    We hebben nog steeds geen kabinet, misschien wachten ze wel tot jij weer in Nederland bent....
    Studeer ze, en veel plezier hoef ik je niet toe te wensen, daar zorg je zelf heel goed voor, dus een lieve knuffel van ons tweetjes!

  • 26 September 2010 - 10:34

    Gisela:

    wauw, klinkt weer super:) en de vooruitzichten weer net zo leuk, geniet ervan! en studeer ze af en toe ook nog eens;)
    wat fijn dat de kindjes luisterden en dat jullie het gevoel hebben ze wat te leren! x

  • 26 September 2010 - 12:53

    Sanne:

    Heey Karien!
    Ben jaloers ;) het klinkt allemaal echt geweldig, partyen in de Springboks klinkt echt super :D iig spannnender dan het leven hier... ook al moet er hier ook druk gestudeerd worden :P
    Heb het de laatste tijd echt heel druk gehad met studeren dus vandaar het gebrek aan reacties :S maar bij deze!
    Fijn dat alles nog steeds goed gaat en dat je het naar je zin hebt, de tijd gaat wel heel snel zo eigenlijk :S
    nouja, je hebt iig nog 4 wkn om te genieten :P maar volgens mij komt dat sowieso wel goed ;)
    Enjoy!
    Liefs uit Nijmegen
    X Sanne

  • 26 September 2010 - 12:53

    Judith:

    Haha, kun je mij leren hoe je de kindjes kunt laten luisteren? Doen ze hier nog steeds niet namelijk ;)
    Bedankt voor je kaartje! Slechts 5 dagen na mijn verjaardag maar je had er de verkeerde postcode op geschreven, anders was ie misschien nog wel op tijd geweest ook :)
    xxx

  • 27 September 2010 - 17:34

    Inge:

    Hoi Pien aka feestbeest
    Je hebt alhier een gezellig feestje gemist, maar je kaart was ruim op tijd. Ik heb het zondag beperkt tot de familie was evengoed gezellig met verhalen uit Griekenland,wijn en ouzo. Geniet van je feestjes, maar wel blijven studeren!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karien

Actief sinds 17 Juli 2008
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 31707

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2014 - 25 November 2014

Vietnam van noord naar zuid

18 December 2013 - 05 Januari 2014

Kerstvakantie in Zuid Afrika

04 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

China en IJsland

30 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Back to Africa

31 Juli 2011 - 30 Augustus 2011

vakantie in Indonesie

11 Juli 2010 - 15 Januari 2011

studeren in Stellenbosch

22 December 2008 - 03 Januari 2009

kerstvakantie in Tunesie

20 Juli 2008 - 16 Augustus 2008

vakantie Bolivia en Peru

Landen bezocht: