foto's enzo - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Karien Jaarsveld - WaarBenJij.nu foto's enzo - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Karien Jaarsveld - WaarBenJij.nu

foto's enzo

Door: Karien

Blijf op de hoogte en volg Karien

16 September 2010 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Hoi allemaal,
Inmiddels heb ik alle foto's uitgezocht van mijn geweldige Springbreak. Ik heb mn best gedaan om een selectie te maken, maar hopelijk vinden jullie het niet erg om door 78 foto's te kijken ;) En bedenk dan maar dat het er eerst bijna 1500 waren, van ons vieren samen... Dus geniet ervan: http://www.facebook.com/album.php?aid=2089692&id=1494720928&l=e178f55d1b

En verder ben ik alweer druk bezig met studeren. Het belangrijkste wat me de komende weken bezighoudt: een practical assignment + verslag. Ik ga drie kinderen begeleiden met hun rekenproblemen, in waarschijnlijk maar drie-vier sessies. De uitdaging zit hem in de tijdsdruk (officieel moesten we het verslag over drie weken inleveren, maar de kinderen zijn de komende twee weken niet op school vanwege vakantie... gelukkig hebben we uitstel gekregen, maar het betekend nog steeds dat we de komende weken amper iets kunnen doen behalve voorbereiden), de kinderen zitten op speciaal onderwijs ('mijn' kinderen zijn dus ongeveer 10-12 jaar oud, maar hun niveau is dat van kleuters/groep 1) en als laatste dat ze geen Engels kunnen, alleen Afrikaans (en mijn Nederlands kunnen ze dus niet altijd begrijpen...). Op zich lijkt het me wel erg interessant om te doen, maar door de tijdsdruk en slechte begeleiding, kan ik niet zoveel doen als ik zou willen. Vandaag zijn we naar de school geweest (Anke gaat ook naar dezelfde school) en hebben we onze zelfgemaakte reken 'toetsen' afgenomen. In mijn groep verschilt t niveau enorm. Twee kennen de getallen tot 100 en kunnen er ook wel in simpele opdrachten mee werken, maar een kent alleen de getallen tot 20. Verder kunnen ze niet schatten (een getal op een lege getallenlijn aangeven). Kortom, ben erg benieuwd hoe dit af gaat lopen. Verder heb ik de komende twee weken nog twee toetsen, en over 5 weken al mijn eerste examen!

Nu dus even geen tijd meer voor leuke dingen, en mijn weekend is dus ook volgepland met studeren (helaas). Maar het vooruitzicht dat ik straks nog twee maanden lang mag reizen, maakt veel goed!

xxx Karien

  • 16 September 2010 - 19:15

    Gisela:

    Leuke foto's! vooral die kussende olifantjes vind ik echt briljant:) lijkt me echt geweldig om al die mooie dieren zo dichtbij te zien.
    studeer ze!
    xxx

  • 16 September 2010 - 22:06

    Theo En Nelly:

    Bedankt voor de foto's.

    En qua assignment en het Afrikaans noemen wij het op zijn "modern": 'Oh, lekker zo'n uitdaging'.

    Daar ga je toch voor naar Zuid-Afrika?
    Kortom veel plezier en werk ze...
    Een oud spreekwoord luidt: van hard werken is nog nooit iemand dood gegaan. Maar je moet het wel even doen.
    Succes, Theo en Nelly.

  • 17 September 2010 - 09:11

    Vera:

    WOWIE, me jealous! Wat een geweldige springbreak is dat geweest! Genoeg moois gezien en leuks gedaan om even op vooruit te teren hoop ik, want ja de studie wacht niet op ons... maar ja, da's om een beetje balans te houden...! Studeer ze en lekker nagenieten, ga ik ook zo weer aan de studie! Liefs en een zoen, Veer.

  • 17 September 2010 - 12:03

    Judith:

    Echt hele mooie foto's! Alhoewel ik die grot wel een beetje eng vind :p
    Ik ga ook nog even aan de studie, zodat ik morgen met mijn verjaardag niks hoef te doen ;) Succes! xxx

  • 17 September 2010 - 16:38

    Anne:

    Vet cool dat je een tijgertje geaaid heb!:D
    Echt super mooie foto's. Lijkt me wel gaaf om die dieren van dicht bij te zien hoor;) :D Die kwal is wel groot hoor en eng!

    xxx Kus Anne.

    Ps. Hoe kan je zo hoog springen???

    Pps. Ik heb vanavond een klassefeest! :D:D:D

  • 21 September 2010 - 14:28

    Emma:

    Heey Karien!

    Ik heb eindelijk weer tijd voor de blogs na mijn drukke studieperiode!
    Maar je foto's zijn super mooi! Respect dat jij de adventure tocht hebt gedaan in de grotten hahaha ik zou totaal claustrofobisch worden! Maar de adventure in Tsitsikamma ziet er wel super leuk uit! Dat wil ik ook nog gaan doen! :D

    xxxx Emma

  • 22 September 2010 - 18:57

    Berthilde:

    Hallo Karien, leuk om jouw foto's ook te zien. Heel mooi, die olifanten, altijd weer indrukwekkend. Maar die twee die elkaar een kusje geven zijn natuurlijk uniek. Erg mooi beeld van jullie reis. Knap dat jullie de lange route in de grot hebben gedaan, dat zou ik niet durven. De gids vertelde ons dat er een vrouw klem was komen te zitten en dat het tien uur duurde voor ze bevrijd was. Ik zag mezelf daar al hangen. Maar je hebt het overleefd gelukkig en bent al weer met studie en opdrachten bezig. Sterkte de laatste weken. Heel leuk om je te leren kennen. We kenden je alleen uit de verhalen van Emma, dat je de nacht na haar operatie bij haar geweest bent. Nu hebben we je ontmoet, een echte avonturierster uit een avonturiersgezin. Groetjes, Berthilde van der Zwaag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karien

Actief sinds 17 Juli 2008
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 31760

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2014 - 25 November 2014

Vietnam van noord naar zuid

18 December 2013 - 05 Januari 2014

Kerstvakantie in Zuid Afrika

04 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

China en IJsland

30 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Back to Africa

31 Juli 2011 - 30 Augustus 2011

vakantie in Indonesie

11 Juli 2010 - 15 Januari 2011

studeren in Stellenbosch

22 December 2008 - 03 Januari 2009

kerstvakantie in Tunesie

20 Juli 2008 - 16 Augustus 2008

vakantie Bolivia en Peru

Landen bezocht: