All good things come to an end... - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Karien Jaarsveld - WaarBenJij.nu All good things come to an end... - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Karien Jaarsveld - WaarBenJij.nu

All good things come to an end...

Door: Karien

Blijf op de hoogte en volg Karien

29 Augustus 2011 | Indonesië, Kuta

Hallo allemaal,

En toen was het einde van de vakantie toch echt in zicht. Het enige wat nog resteerd is een hele lange reis. Ik zit nu op Bali Airport, vlieg straks naar Jakarta. Vanaf daar vlieg ik naar Dubai, daar een nachtje overbruggen en dan morgen naar Dusseldorf en naar huis...

Maar eerst nog even nagenieten, door mijn avonturen met jullie te delen! De laatste dag in Gilli Trawangan ben ik weer gaan duiken! Deze keer had ik een prive-duik met Dita, want helaas kon Sanne niet mee omdat ze verkouden was... Maar het was wel weer prachtig, echt super kleurrijk koraal met heel veel grote en kleine vissen. Vooral tof waren twee roggen (eentje met kleine rogjes) en een geel-zwarte zeeslang verstopt onder het koraal :) We waren al vroeg vertrokken, om 8.15 uur, dus we waren ook al om 10.30 uur weer terug. Na een lekkere burger hebben we toen de rest van de dag op het strand gelegen, tas ingepakt en 's avonds nog genoten van lekker eten en cocktails bij de Irish Pub.

En vanaf toen voelde het toch of de vakantie op een einde kwam. Eerst volgde een lange reisdag. Eerst met de boot (super wiebelig...) van Gilli Trawangan naar Bangsal. Vanaf daar met een busje naar Lembar. En tenslotte nog 4 uur met de boot naar Padangbai op Bali. Zaterdag hebben we toen een shuttlebus naar Sanur (bijnaam 'Snore', zeer terecht want er lopen vooral gepensioneerde rond en is 's avonds niets te beleven...). Daar nog een beetje aan het strand gelegen, rond gelopen en na het eten nog genoten van een heerlijke massage van een uur! Gister was mijn laatste volle dag. We begonnen met een random-actie om te gaan parasailen! Het was echt super tof, maar ook wel random. Eerst met een speedboot naar de locatie toe, toen meteen in een tuigje gehezen, zeer korte uitleg en zo'n 3 minuten later hang je in de lucht onder een parachute die 30 meter lager door een speedboot wordt voorgetrokken. En ook een paar minuutjes later sta je beneden en is Sanne meteen aan de beurt... Maar het was wel tof, want je hebt een heel mooi uitzicht over de omgeving! Daarna via een omweg terug naar het hotel en met de taxi naar Kuta. Daar weer heerlijk aan het strand gelegen en onze laatste nacht hebben we goed gefeest! En vooral ook erg goedkoop, want 'Ladies Drink For Free' tot middernacht. En toen had ik al ruim 4 cocktails achter de kiezen en hoefde ik de rest van de nacht ook niets meer ;) Klein nadeel, nu volgt dus een lange reis met een brakke kop. Maar dat had ik er wel voor over!

Zo, nu ga ik weer verder met wachten en uitbrakken ;) Foto's volgen binnenkort als ik weer lekker thuis zit achter mn eigen computer! Bedankt dat jullie mijn avonturen weer hebben gedeeld en voor alle lieve berichtjes! Ik kan niet wachten tot ik weer weg kan ;) en ik weet het, ik ben nog niet eens thuis...

xxx Karien

PS Dingen die ik ga missen: zon, prachtig blauwe zee, strand, vrijheid, Sanne ;) Dingen die ik niet ga missen: de smerigheid, de koude (zoute) douches, vies haar door al het zoute water, en het idee dat ze hier de straten kunnen schoonmaken door er even over heen te sproeien (hoezo verspilling van water...)

  • 29 Augustus 2011 - 07:38

    Emma:

    Hey Karien!

    Super balen voor je dat je vakantie er weer op zit... :( Ik vond het echt leuk om je blogs te lezen! Nu maar snel gaan werken in Nederland en geld sparen voor je volgende reis ;)

    xxxx Emma

  • 29 Augustus 2011 - 08:55

    TheoNelly VJaarsveld:

    Het is wel verdrietig dat het op zit maar zoals gezegd "aan alles komt een eind".
    Succes met je terugvlucht en uiteraard het vele en lange wachten.
    Wij wachten op de spannende verhalen uit jouw mond, maar de weblog vertelde al veel. Wij hebben zij allemaal met veel plezier gelezen en meebeleefd.

    Succes en tot in Nijmegen.
    Goede reis, Theo en Nelly.

  • 29 Augustus 2011 - 09:13

    Maaike:

    Nou, ik zou zeggen, kom terug om een paar maanden te genieten van een warme, schone douche en dan maar weer de hort op ;) Nogmaals een goede reis! Liefs xx

  • 29 Augustus 2011 - 10:55

    Vera:

    hee reisbeest, ach, gelukkig is nl zo klein, je bent zo weer een grens over! enne we willen je wel even terug in NL voor je weer nieuwe plannen smeed. ik heb net mijn eerste college achter de rug, dus die vakantie van mij op hollandse bodem is helaas ook ten einde! reis ze.... en tot snel! x veer

  • 29 Augustus 2011 - 12:24

    Nelly En Theo:

    Nou dochterlief, je doet nog steeds je Zuid-Afrikaanse naam eer aan: partyqueen! Maar ik verheug me ook op jouw thuiskomst morgen, wellicht ben je er al eerder dan ik ( bouwvergadering)
    Gezellig om morgen je verhalen te horen en samen te eten, dikke knuffel en reis veilig!

  • 29 Augustus 2011 - 13:34

    Harsa:

    Hallo lieverd!

    zo ik heb echt enorm genoten van al jou mooie verhalen van de vakantie.
    Maar nu ben ik echt wel heel blij dat je weer naar huis komt.
    Echt gaaf dat je nog bent gaan parasailen! lijkt me geweldig.
    Als je thuis bent gaan we lekker samen vakantie foto's kijken van jou en van mij uit Egypte.
    Ik wens jou een hele goede reis, en tot over een paar daagjes.
    Love u , kus Harsa xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karien

Actief sinds 17 Juli 2008
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 31781

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2014 - 25 November 2014

Vietnam van noord naar zuid

18 December 2013 - 05 Januari 2014

Kerstvakantie in Zuid Afrika

04 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

China en IJsland

30 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Back to Africa

31 Juli 2011 - 30 Augustus 2011

vakantie in Indonesie

11 Juli 2010 - 15 Januari 2011

studeren in Stellenbosch

22 December 2008 - 03 Januari 2009

kerstvakantie in Tunesie

20 Juli 2008 - 16 Augustus 2008

vakantie Bolivia en Peru

Landen bezocht: