halverwege - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Karien Jaarsveld - WaarBenJij.nu halverwege - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Karien Jaarsveld - WaarBenJij.nu

halverwege

Door: Karien

Blijf op de hoogte en volg Karien

17 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Lieve mensen,

Ja, ik ben inmiddels al/pas halverwege mijn verblijf hier in Zuid Afrika. Er zitten inmiddels drie geweldige maanden op, en ik heb hopelijk nog drie geweldige maanden in het vooruitzicht.

Meestal voelt het vooral alsof ik pas halverwege ben. Want het voelt alsof ik hier al veel langer dan drie maanden ben. En zeker doordat ik afgelopen dinsdag mijn laatste college Mental Health Context had, en afgelopen woensdag het laatste college Learning Support. Kortom, het semester zit er voor mij alweer op. Het enige wat ik op academisch vlak nog moet doen, is voor allebei de vakken een examen maken. En dat staat dus gepland voor de komende maand. Het eerste examen is op 26 oktober, het tweede op 13 november.

Maar laat ik eerst vertellen wat ik de afgelopen twee weken heb gedaan, naast al het harde studeren (want dat gebeurt ook hoor). Donderdag 7 oktober hadden we met de kinderen van Kayamandi een fieldtrip naar het aquarium in Kaapstad. Organisatorisch ging er vooral in het begin flink wat mis, er was amper voorbereid, maar eenmaal bij het aquarium, was het geslaagd. De kinderen hadden eerst een les over de dieren die bij Kaapstad in de oceanen leven. Was erg leuk gedaan, ze mochten allerlei dieren aanraken, zoals een zeester, een zee anemoon, een kleine kreeft. Daarna hadden we nog een uur om door het aquarium te lopen. En hier hadden ze ook veel verschillende dieren: pinguins, zeeschildpadden, haaien en prachtige vissen en zeeplanten. En gelukkig hadden we deze keer ook genoeg vrijwilligers om alle kinderen te begeleiden. Dus, uiteindelijk hebben de kinderen het enorm naar hun zin gehad, en dat is toch het belangrijkste!

En de dag daarna, ging ik met Fenna, Stephan en Fieke naar Rocking the Daisies! Een 'groot' festival op een winefarm ten noorden van Kaapstad. Hier is een groot festival ongeveer 10.000 mensen. We zouden vrijdag om 13.00 uur opgehaald worden, maar ja, TIA (this is Africa), dat werd natuurlijk wat later... en nog wat later... uiteindelijk werden we om 15.00 uur opgehaald met een klein autootje waar al onze spullen amper in paste. In Kaapstad konden we overstappen in een minibusje, en toen was het uiteindelijk nog anderhalf uur rijden. Om 17.30 uur waren we eindelijk op de camping en konden we onze tentjes opzetten. En de bleken nog kleiner dan verwacht, passen we daar echt met zn tweeen in? Vraag niet hoe, maar het is gelukt... We hebben wel het hele weekend genoten van goed muziek, lekker gevarieerd. Aanraders: Boo!, Giraffes and Zebra's, Checked Zebra, the Streep Brothers. Zaterdag, tevens Fenna's verjaardag, was het prachtig weer en hebben we lekker in de dam gezwommen en in de zon gelegen (mega verbrand op mijn buik...). Het was zeker een geslaagd weekend! Zondagmiddag onze tenten weer neergehaald met flinke wind en terug naar Stellenbosch, waar het mega hard regende...

Deze week ben ik vooral heel hard bezig geweest met mijn opdracht voor Learning Support, waar ik een programma moest opstellen voor kinderen met een verstandelijke beperking die rekenproblemen hadden. Gelukkig heb ik het vrijdag ingeleverd, dus nu maar afwachten op het resultaat.

Gister had de internationale studenten vereniging een African Culture Day georganiseerd in het Kayamandi Tourist Centre. en ook hier geldt, TIA! Geniet gewoon lekker van de zon, de dansende kinderen en de muziek, en let vooral niet teveel op de tijd en de organisatie. Claudia en ik hebben ook nog een tour door Kayamandi en er zou ook een dansworkshop zijn, maar vooral de kinderen vonden het geweldig om ons te leren dansen op zn Afrikaans. Was echt heel erg leuk :) En gelukkig was het weer ook heerlijk, even als vandaag. Het was zelfs 30 graden vandaag. Zou het dan toch eindelijk zomer worden? Nee hoor, de weersvoorspellingen zeggen dat het deze week toch weer wat minder wordt. Maar ja, dat is misschien ook maar beter als ik moet studeren voor mn eerste examen. Nog even een maandje knallen, en dan lekker veel reizen!

Heel veel groetjes,
xxx Karien

PS nieuwe foto's op: http://www.facebook.com/album.php?aid=2090902&id=1494720928&l=9d81a635ed

  • 17 Oktober 2010 - 22:30

    Inge:

    Hier is het overdag maximaal 10 graden en 's nacht vorst aan de grond!!
    Ik heb vrijdag assistentendag gehad: met regen en kou een dag zeilen in Friesland en op het Ijsselmeer, ondanks het weer wel gezellig.
    Nog drie maanden geldt ook voor mij, want dan zit mijn tijd bij de verloskunde er ook op.
    Enne die band naams van het festival klinken echt geweldig voor een zebra-fan als ik!!!
    Lieve Pien, studeer nog voor je tentamens en dan lekker vakantie. Dat genieten komt steeds wel goed, zo te horen
    Knuffel van je zus

  • 18 Oktober 2010 - 11:41

    Judith:

    Klinkt alsof jij je wel vermaakt tussen het studeren door! Nog even volhouden met je examens :)
    xxx

  • 18 Oktober 2010 - 14:36

    Sanne:

    Heey Karien!
    Wat leuk! Ik zie op de foto's allemaal dingen waar ik ook ben geweest :P Ben idd ook in dat aquarium geweest, vond het ook echt heel leuk!
    Succes met leren en geniet!
    X

  • 18 Oktober 2010 - 16:30

    Lotje:

    Hej Karien,
    Leuk hoor! Klinkt goed, Arikaans festival. Succes met je tentamens. Ik ga gauw je foto's bekijken. :)
    Liefs Lotje

  • 23 Oktober 2010 - 11:14

    Nelly En Theo:

    Hoi Karien,
    We zijn weer terug uit Madrid en meteen doorgegaan naar de Lindenberg om daar enorm te genieten van de dansvoorstelling: Goodmorning India!
    Zondag kletsen we weer verder bij, okay? liefs van ons.

  • 27 Oktober 2010 - 08:04

    Merel:

    Hoi Karien,

    zo nu al halverwege, wat gaat dat snel!
    Veel plezier met de volgende helft! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karien

Actief sinds 17 Juli 2008
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 31796

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2014 - 25 November 2014

Vietnam van noord naar zuid

18 December 2013 - 05 Januari 2014

Kerstvakantie in Zuid Afrika

04 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

China en IJsland

30 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Back to Africa

31 Juli 2011 - 30 Augustus 2011

vakantie in Indonesie

11 Juli 2010 - 15 Januari 2011

studeren in Stellenbosch

22 December 2008 - 03 Januari 2009

kerstvakantie in Tunesie

20 Juli 2008 - 16 Augustus 2008

vakantie Bolivia en Peru

Landen bezocht: