Welcome to my paradise! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Karien Jaarsveld - WaarBenJij.nu Welcome to my paradise! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Karien Jaarsveld - WaarBenJij.nu

Welcome to my paradise!

Door: Karien

Blijf op de hoogte en volg Karien

23 Augustus 2011 | Indonesië, Batavia

Lieve mensen,

PAS OP: Dit wordt mogelijk een jaloers-makend verhaal!

Sinds mijn vorige verhaal hebben we vooral heel veel zon, zee en strand meegemaakt. Zaterdag zijn we naar Sengigi gegaan, een vrij verlaten dorpje wat leeft op de toeristen die naar Lombok komen. Maar die toeristen ontbraken dus nogal. Wij hebben daar wel heerlijk aan het strand gelegen, met een overheerlijke, perfect verse mango en ananas! 's Avonds hebben we nog nieuwe boeken gehaald tijdens een powercut, dus boeken uitzoeken met het licht van onze mobiel...

Zondag zijn we met de boot (met eng opstapje en die flink heen en weer ging op de golven) naar Gilli Trawangan, en daar zitten we dus nog steeds. We hebben gelukkig een betaalbare kamer kunnen vinden (het is hier namelijk wel iets duurder dan het 'gewone Indonesie'). De eerste middag meteen van het strand genoten en een mooie zonsondergang gezien aan de andere kant van het eiland. Helaas moesten we daarna in het donker teruglopen, en waren we in eerste instantie de verkeerde kant op gelopen... Kortom, was een goeie avondwandeling ;) Maandag hebben we gesnorkeld, en meteen al een schildpad gezien! Was echt super tof om zo vlak bij te zwemmen, wat een machtig dier. Helaas wel enorm verbrand zo op het water... Dinsdag was een spannende dag, omdat we allebei voor de eerste keer gingen duiken! De ochtend hebben we geoefend in het zwembad, ook met wat technische dingen, en dat was nog best spannend om zo te ademen. En 's middags gingen we dan duiken in de open zee! Dat was ook wel echt even spannend hoor, vooral Sanne had soms wel last van paniek-aanvallen. Uiteindelijk is zij met 1 instructeur op haar eigen tempo gaan duiken, en ben ik met drie andere met de andere instructeur meegegaan. En toen weer een schildpad gezien! Dat duiken is trouwens wel echt een machtig gevoel, om zo op 12 meter diepte te ademen en zwemmen tussen de vissen en het prachtige koraal! En het beviel zelfs zo goed, dat we donderdag nog een keer gaan duiken :) Vandaag hadden we een snorkel-trip met een overvolle 'glass bottom boat'. Was wel grappig, Sanne en ik lagen telkens als eerste in het water en als laatste terug op de boot om zo optimaal mogelijk van het snorkelen te genieten!

Maar van al dat duiken en snorkelen, voelen we nu wel continu alsof we nog steeds op de golven zitten. Ook hier achter de computer voel ik me heen en weer deinen...

Van het beruchte feesten op Gilli komt helaas niets terecht. Vanwege de Ramaddan zijn er geen beach-parties en stoppen de livebands al om 23.00 uur... Maar we genieten nog wel van een lekker biertje na het eten hoor. En om het feesten te compenseren, hebben we wel besloten om mijn laatste nacht in Kuta, Bali nog even goed te feesten!

Inmiddels dus nog maar 6 dagen tot het einde van deze geweldige vakantie. Het gaat nog steeds erg goed met Sanne samen, soms lijken we net een getrouwd stel ;)

Groetjes,
Karien

• 23 Augustus 2011 - 12:32

TheoNelly VJaarsveld:

Het eerste woord is "heerlijk" en het tweede "genieten", begrijpen wij aan deze kant van de aardkloot.
    Maar ook arme ruggetjes qua verbranden.
    Ik ben blij dat wij niet naar Gilli zijn geweest want zij voorspelden al een moeilijke aankomst en vertrek.

Wij hebben wel de schildpadden gemist maar goed, jullie hebben zij gezien en dat is ook wat waard.
    Ga door met genieten en wij horen de verhalen wel als je weer in NL bent.
    Vier nog lekker feest in Kuta, hier was het vanmorgen qua lucht groen/zwart en regenen...... hele grote druppels en helaas geen Venz....

• 23 Augustus 2011 - 13:56

Vera:

Beetje jaloersmakend is het zeker! Maar we gunnen het je van harte hoor, samen met Sanne! Gaaf hoor dat duiken, lijkt me inderdaad wel ook spannend... maar ja dan zo'n schildpad (zeker zo'n echte joekel?) maakt het wel echt 'wowie'! Geniet van de mango enne smokkel je een goede verse mee naar NL??? Nou, hier begint het aftellen van de vakantiedaagjes ook, maar dan zonder verbrande ruggetjes... (kwam helemaal doorweekt thuis net...) Tot over een week! Liefs, Veer

• 23 Augustus 2011 - 14:21

Judith:

Zo dat klinkt goed! Jullie moeten als getrouwd stel maar goed elkaars rug insmeren voortaan ;) Ik zie je snel weer!
    xx

• 23 Augustus 2011 - 20:02

Inge En Pieter:

die waarschuwing was niet geheel overbodig! Fijn dat jullie zo genieten. En supergaaf dat duiken, ik had het bericht van de schildpad al ontvangen! Wij hebben gisteren een heerlijk sauna dagje gehad. Vandaag binnen gebleven want het weer was het tegenovergestelde van dat bij jullie. Nog twee nachtjes en dan begint ons avontuur. xxx Inge