loeiende moskeen - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Karien Jaarsveld - WaarBenJij.nu loeiende moskeen - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Karien Jaarsveld - WaarBenJij.nu

loeiende moskeen

Door: Karien

Blijf op de hoogte en volg Karien

02 Augustus 2011 | Indonesië, Jogjakarta

Hallo allemaal,

Zo, welkom om Indonesie, zingen de loeiende moskeeen momenteel. En dat deden ze vanmorgen om 4.00 uur ook al...

Het was een lange reis, maar nu zit ik hier in Yogya in een heerlijk schoon hostel samen met Sanne onze verdere reisplannen te bedenken. Maar eigenlijk heb ik er ook al een hele reis op zitten. Van Dusseldorf naar Dubai. Daar heb ik proberen wat te slapen snachts (zonder veel succes). Om 5.30 uur geef ik het maar op en ga een poging doen om Dubai te bezoeken. Even in de rij voor de douane, maar niet veel later stap ik in een super moderne schone metro naar Dubai Mall. Dubai heeft erg veel hoge, moderne gebouwen en ziet er schoon en gestructureerd en strak. Wel raar als je verder bedenkt dat het midden in de woestijn ligt... Eenmaal bij de Dubai Mall, was die natuurlijk nog niet open en de restaurantjes zijn ook dicht wegens de Ramadan. Dus loop ik buiten weer wat rond (in de hitte, het is dan al bijna 40 graden), bij 's werelds hoogste gebouw! Wel tof :) Maar na twee uurtjes ga ik toch weer terug richting vliegveld, waar ik om 11.00 uur weer verder vlieg richting Jakarta. Het is alweer savonds als ik daar aankom, en visum en bagage duurt lang. Om 00.30 uur stappen we dan eindelijk in een taxi. Ik deel de taxi met een Romeense man die in het vliegtuig achter me zat, dus dat scheelt in de kosten. En dan kan ik eindelijk slapen! Al hoewel dat lastig is met al die moskeeen om 4.00 uur 's ochtends... Uitgeslapen tot 10.30 uur en daarna alweer richting vliegveld. Eerst achterop de scooter naar het busstation en dan met de bus naar het vliegveld. Zonder veel problemen ben ik dan net een uurtje geleden aangekomen bij de Via Via Guesthouse in Yogya en heb ik Sanne gevonden :)

De plannen voor nu: morgen naar Borobodur en dan waarschijnlijk in twee dagen via de Bromo vulkaan naar Bali, maar dat moeten we even gaan boeken/navragen...

Het is lekker warm hier, rond de 30 graden. En nu ga ik lekker douchen :)

xxx Karien

  • 02 Augustus 2011 - 12:11

    TheoNelly VJaarsveld:

    Dubai gelukt en dan ook nog die loeiende moskee.

    Bali is vnl. hindoeistisch en daar heb jij minder last van het geloei en gebid maar in Lombok keert het weer in alle hevigheid terug.
    Ik herinner mij dat het tot middernacht duurde en weer vroeg begon, maar ja dan weet je dat ook weer. Al met al toch goed bericht en je bent er !!!
    Veel plezier nog Theo en Nelly.

  • 02 Augustus 2011 - 17:34

    Fieke Van Der Meer:

    Super gaaf Karien! Echt tof dat je dat zo in je eentje hebt gedaan! Dubai enzo. Je durft wel! Wanneer kom je ook alweer terug? Want we moeten snel tickets gaan boeken voor Praag! Veel plezier, ik mis je, haha! xxx.

  • 03 Augustus 2011 - 07:19

    Nijn:

    Wat een reis zeg! Maar ja je zit nu wel aan de andere kant van de wereld natuurlijk. Wel tof om even Dubai gezien te hebben. Zingende moskeen ken ik nog van Marokko, echt zwaar vervelend als je probeert te slapen...

    Veel plezier daar nog!! Ben benieuwd naar je verdere verhalen :)

  • 04 Augustus 2011 - 19:49

    Vera:

    Enne... hoe was de Borobodur? Fijn dat je er bent, veilig en wel. En is Yogya een beetje leuke studentenstad??? Liefs, Veer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karien

Actief sinds 17 Juli 2008
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 31725

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2014 - 25 November 2014

Vietnam van noord naar zuid

18 December 2013 - 05 Januari 2014

Kerstvakantie in Zuid Afrika

04 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

China en IJsland

30 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Back to Africa

31 Juli 2011 - 30 Augustus 2011

vakantie in Indonesie

11 Juli 2010 - 15 Januari 2011

studeren in Stellenbosch

22 December 2008 - 03 Januari 2009

kerstvakantie in Tunesie

20 Juli 2008 - 16 Augustus 2008

vakantie Bolivia en Peru

Landen bezocht: