Er is een tijd van komen en een tijd van gaan… - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Karien Jaarsveld - WaarBenJij.nu Er is een tijd van komen en een tijd van gaan… - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Karien Jaarsveld - WaarBenJij.nu

Er is een tijd van komen en een tijd van gaan…

Door: Karien

Blijf op de hoogte en volg Karien

15 November 2010 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

En de tijd om te gaan is nu dan echt bijna aangebroken. Ik weet dat het raar klinkt, aangezien ik pas over twee maanden terug ben ik Nederland, maar toch voelt het nu echt zo. Vandaag druk bezig geweest met inpakken en van alles regelen. Morgen heb ik nog zo’n dagje, want woensdag moet ik echt klaar zijn. Dan is mijn kamertje hier weer helemaal leeg en kaal. Een tas laat ik dan bij een vriendin staan om in december op te halen, en de andere tas moet dan klaar zijn voor een maand reizen. En dat voelt wel heel erg raar hoor. Want, ondanks dat ik vrienden en familie natuurlijk wel mis, heb ik eigenlijk helemaal niet zo’n zin om Stellenbosch te verlaten. Jaja, nu ga ik toch melodramatisch doen, maar ik heb hier echt een ge-wel-di-ge tijd gehad, super lieve mensen leren kennen en misschien ook wel mezelf op een andere manier leren kennen. En eerlijk gezegd, bevalt die kant van mezelf me wel :)

De afgelopen tijd niet veel speciale dingen gedaan. Ik moest vooral nog even goed studeren voor mijn laatste examen. Die had ik afgelopen zaterdag, maar is volgens mij wel goed gegaan. Ik denk wel dat ik hem in elk geval gehaald heb, alleen nu nog afwachten of het net voldoende of ruim voldoende is. Verder zijn we die zaterdag daarvoor nog met een groepje in Kaapstad gaan stappen. We belandden wel in een tent waar wij ons wel wat jong voelden, maar toch hebben we het erg gezellig gehad. En afgelopen woensdag hadden we ook een afscheids etentje bij Basic Bistro (een erg leuk restaurantje hier). Dat was echt een groot succes, want iedereen met wie ik hier toch erg goed bevriend ben geraakt, was aanwezig, met nog wat extra mensen. In totaal waren we met 18 mensen :). En nadat Kenneth een lieve speech had gegeven, vond iedereen ineens dat ik dat ook maar moest doen… Dus, ik heb hier mijn eerste spontane speech gegeven! Daarna zijn we nog lekker gaan stappen tot zonsopgang (met zn drieen dan, de rest haakte al eerder af, en helaas was t te bewolkt om de zon op te zien komen…). Kortom, een zeer geslaagde avond/nacht en een geweldige afsluiter met vrienden! Ik ga ze echt missen hoor. Ik kan haast niet wachten tot onze reunie in Berlijn/Chili ;) En ik weet ook meteen weer wat mijn reputatie hier is: Planning Queen and Party Queen. Tja daar kan ik wel mee leven :)

Na mijn examen, op zaterdag, ben ik met Fieke naar Spier-winefarm gegaan, om lekker wijn te proeven. Was erg gezellig, al is Spier wel heel erg toeristisch. Maar gelukkig heb ik zondag wat mooiere winefarms bezocht, want toen ben ik met Stephan, Tobi en Rahel nog meer wijntjes gaan proeven. We hadden echt drie prachtige winefarms gevonden met een geweldig uitzicht. Kortom, ik heb genoten van het weekend.

En zoals ik al zei, aanstaande woensdag vertrekken we dus naar het noorden, richting Namibie, waar we hopelijk prachtige dingen gaan zien. Na ruim 12 dagen daar, gaan we door naar Botswana, naar de Okavango Delta. Vervolgens reizen we naar Zimbabwe, om zowel van de Zimbabwiaanse als de Zambiaase zijde de Victoria Falls te bewonderen. En tenslotte hebben we nog 10 dagen over om deze twee landen wat verder te bekijken. Ik zal mijn best doen om jullie regelmatig op de hoogte te houden, maar dat is afhankelijk van de hoeveelheid internetcafeetjes die we onderweg tegenkomen.

Dus, ook al voelt het voor mij al alsof mijn leventje hier ongeveer voorbij is, jullie kunnen nog hopelijk twee maanden genieten van meer (en hopelijk ook mooie) verhalen.

Heel veel groetjes, voor de laatste keer vanuit Stellenbosch :’(

Xxx Karien

  • 15 November 2010 - 18:25

    Judith:

    Hee lieve Karien,
    Heel veel plezier met het reizen! Klinkt allemaal geweldig dus schrijf vooral als je kunt :)
    xxx

  • 15 November 2010 - 18:32

    Pieter En Inge:

    Lieve Party Queen, hier een berichtje vanuit de queenstraat... Fijn te horen dat je zo genoten hebt. Gelukkig mag je met een deel van je vrienden nog op rondreis, nog niet van iedereen gelijk afscheid nemen... Hier gaat alles zijn gangetje, heb je mijn mail gehad?
    sinterklaas is inmiddels in het land, we hebben zaterdag pepernoten gebakken en de intocht gekeken. Alleen zijn we met alle drukte vergeten onze schoen te zetten! Dat wordt van de week extra zingen en hopen dat hij dan toch nog komt! Dikke kus van ons

  • 15 November 2010 - 18:35

    Gisela:

    Heel veel plezier de komende tijd! En succes met het afscheid voor nu. Gelukkig betekent gaan ergens anders altijd weer komen:)
    xx

  • 15 November 2010 - 20:22

    Lotje:

    Dag Karien,
    Hele goede reis, geniet ervan!!!
    Liefs Lotje

  • 16 November 2010 - 08:55

    Janneke:

    Hee Pien,

    veel plezier op de laatste etappe van je reis. Volgens mij wordt ook dat een geweldig avontuur, dus geniet er vooral ook heel erg van.

    Knuffels, Janneke

  • 16 November 2010 - 15:17

    Vera:

    Hee lieve Pienepien!
    Oh my god! We krijgen over 2 maanden een nieuwe Pien terug! Vast nog leuker dan je al was! Oh, ik ben echt jaloers, mag ik mee naar namibie, ik skip m'n colleges wel...! Super dat je nu al kan terugkijken op zo'n supertijd en dan heb je nog een supertijd tegoed ook! Helaas niet meer met je geskyped zondag, ja druk druk hier...! Maar ik ben het eens met Gisela: going means coming to another place!
    Wel leuk dat je met je vrienden gewoon 'om de hoek' al een reunie kan verzinnen, berlijn here we come!
    Nou Pien, genieten dat lukt je wel! Blijven doen! Liefs en zoen, Veer

  • 16 November 2010 - 17:30

    Theo En Nelly:

    Om je titel aan te vullen: en de tijd van gaan is nu gekomen. Op reis gaan, andere landen en culturen ondergaan, maar waar je ook bent of gaat: échte vrienden gaan altijd mee in je hart! Het ga je goed op deze komende reis en we hopen onderweg iets van je te horen, maar soms zullen we denken: geen bericht, goed bericht.
    Geniet ervan! Dikke zoen voor onderweg van ons tweetjes!

  • 18 November 2010 - 19:43

    Harsa:

    Hi lieve Karien,

    Wauw, dat is wel een mooi avontuur dat je nog voor de boeg hebt.
    Heel veel plezier, en tot heel snel.
    Kus en knuffel
    Harsa xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karien

Actief sinds 17 Juli 2008
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 31716

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2014 - 25 November 2014

Vietnam van noord naar zuid

18 December 2013 - 05 Januari 2014

Kerstvakantie in Zuid Afrika

04 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

China en IJsland

30 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Back to Africa

31 Juli 2011 - 30 Augustus 2011

vakantie in Indonesie

11 Juli 2010 - 15 Januari 2011

studeren in Stellenbosch

22 December 2008 - 03 Januari 2009

kerstvakantie in Tunesie

20 Juli 2008 - 16 Augustus 2008

vakantie Bolivia en Peru

Landen bezocht: