Deel 1 zit erop, tijd voor deel 2 - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Karien Jaarsveld - WaarBenJij.nu Deel 1 zit erop, tijd voor deel 2 - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Karien Jaarsveld - WaarBenJij.nu

Deel 1 zit erop, tijd voor deel 2

Door: Karien

Blijf op de hoogte en volg Karien

22 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Lieve mensen,

Ja, het eerste deel van mijn reis, het deel met mijn ouders, zit er inmiddels op. Gister ben ik met de bus van Maseru naar Johannesburg gekomen. En dat was nog wel even een onderneming. 's Morgens vroeg hadden papa en mama mij bij de grens (Maseru Bridge) afgezet en afscheid genomen. Vervolgens dus de grens over, gelukkig zonder problemen, en vervolgens op zoek naar een bus. Alles was gelukkig goed geregeld, en ik was de laatste die om 9.15 uur het Toyota Quantum busje instapte. En dat had als voordeel dat we niet meer op andere passagiers hoefden te wachten. De Quantum is eigenlijk een groot minibusje voor 15 personen. Onderweg nog een stop bij Kroonstad, en vervolgens was ik al om 1.30 uur in Johannesburg. Maar ja, wel in het centrum en dat ik heel druk! En ik moest dus op zoek naar het treinstation. Gelukkig kreeg ik wat hulp, want ook het treinstation zelf is erg groot en druk. Maar, ik heb de Gautrain gevonden, en dan stap je ineens modern Jo'burg in, met een schone trein en station, nette zitplaatsen en een trein die netjes op tijd vertrekt. En aan de andere kant van de trein werd ik opgewacht door de man van het hostel. Kortom, het viel allemaal reuze mee :)

Maar voor die 'grote' reis had ik ook nog een paar leuke laatste dagen met papa en mama. Eerst in Zastron, waar we een prachtig huisje hadden in the middle of nowhere met uitzicht op een klein meertje. En daar hebben we ook heerlijk gegeten bij Nell's Restaurant :) Daarna door naar Lesotho, waar we ook een prachtige plek hadden om te overnachten. En vrijdag hebben we daar nog een avontuurlijke rit gemaakt, waarmee mama terecht de titel 'Queen of the dirtroad' heeft verdiend! Maar het was allemaal de moeite waard, want aan het eind van die rit, en vervolgens nog een kleine wandeling, hebben we prachtige San rotstekeningen gezien! Daarna moesten we natuurlijk ook weer die hele weg terug... Maar ook dat is gelukt! Vervolgens nog naar een cultural village die (nog steeds) niet open was en tenslotte boodschappen en uit eten in Maseru.

En vanmorgen heb ik dan Tobi opgehaald van het vliegveld en begint deel 2 van mijn reis. Helaas was Tobi's bagage niet verdergekomen van Sicilie en moesten we vanmorgen dus eerst nog wat boodschappen doen om nieuwe kleren te kopen... Maar nu zijn we wel klaar om vanavond de bus in te stappen naar Mozambique! Hopelijk ook met wat meer warmte, daar ben ik wel aan toe.

Hopelijk binnenkort meer over mijn duik-avonturen, want daar heb ik wel echt zin in!!

xxx Karien

  • 23 Juli 2012 - 10:51

    Vera:

    Hee Pien,
    Fijn dat Tobi veilig is aangekomen en jij ook veilig in Jo'burg :) Wel vervelend van Tobi's baggage, komt die tas nog wel naar Joburg? Of laten jullie het doorbezorgen naar Mozambique?
    Reis lekker en veilig door naar jullie duikavontuur enne... enjoy the dive!
    Liefs, Vera

  • 23 Juli 2012 - 21:42

    Theo En Nelly:

    Hoi Pien, Fijn dat we je bericht van veilige aankomst kregen via Jenni; we zijn nog met haar naar de kinderopvang geweest: indrukwekkend en voor de verandering lijkt het hier goed georganiseerd!
    Wat een pech dat Toib's spullen niet zijn aangekomen: worden ze nog nagestuurd?
    Wij zitten weer in ZA: op weer een prachtige plek: huisje met veranda en uitzicht op de 'kamelenrots' en ook hier een electrische deken tegen de kou 's avonds en heel bijzonder: ook vloerverwarming!
    Hopelijk is het bij jullie in Mozambique minder koud: geniet samen met Tobi! liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Karien

Actief sinds 17 Juli 2008
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 31756

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2014 - 25 November 2014

Vietnam van noord naar zuid

18 December 2013 - 05 Januari 2014

Kerstvakantie in Zuid Afrika

04 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

China en IJsland

30 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Back to Africa

31 Juli 2011 - 30 Augustus 2011

vakantie in Indonesie

11 Juli 2010 - 15 Januari 2011

studeren in Stellenbosch

22 December 2008 - 03 Januari 2009

kerstvakantie in Tunesie

20 Juli 2008 - 16 Augustus 2008

vakantie Bolivia en Peru

Landen bezocht: