Happy Birthday to me - Reisverslag uit Sousse, Tunesië van Karien Jaarsveld - WaarBenJij.nu Happy Birthday to me - Reisverslag uit Sousse, Tunesië van Karien Jaarsveld - WaarBenJij.nu

Happy Birthday to me

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karien

29 December 2008 | Tunesië, Sousse

Hallo mensen,
We zijn nog niet eens een week verder en toch hebben we al heel erg veel beleefd!
Op Kerstnacht was er in ons hotel een cocktailaperatief en daarna een heerlijk kerstdiner. Dus we waren wel in de kerst-sfeer!
Donderdag en vrijdag, dus tijdens de kerstdagen, hebben we een tour gedaan door de Sahara. Heel veel gezien, maar ook heel veel in de bus zitten. Een prachtig amfitheather, een holwoning van een Berber-familie, een tochtje van een uur door de woestijn op een kameel, woestijnoases en het zoutmeer. Allemaal stuk voor stuk bijzonder en leuk om te zien, al hadden we stiekem toch iets meer verwacht. Maar we mogen niet klagen! Zeker de tocht op de kameel was erg leuk!
En zaterdag zijn we foto's af gaan leveren. Ine en Harry, bedankt dat jullie die foto's hebben meegegeven, want het was echt een super ervaring bij Habiba en Temim. Een beetje wennen met het Frans, maar ik kwam er wel een beetje in. We hebben de video van de besnijdenis gezien, en af en toe konden we ook Ine spotten. Verder was er een bruiloft, eigenlijk alleen voor de vrouwen, maar gelukkig mocht Frank ook mee. Was echt heel leuk om te zien, al was de muziek wel een beetje hard. Toch had ik het niet willen missen! Verder gingen allebei mijn handen nog in de henna. En dan dus 's nachts ingewikkeld in watten en een doek, ik kon echt helemaal niets mee. Maar dat moet je er maar voor over hebben als je mooi wil zijn :D De volgende dag verder versierd met zwart, wat een nichtje vooral heel erg leuk vond om te doen, en ik vond het leuk om te ondergaan!
Nu weer terug in Sousse, krijg ik vooral van de lokale mensen heel veel leuke reacties om mijn henna, want het is natuurlijk wel op de traditionele manier gegaan, en dat zien ze wel!
En vandaag hebben we heerlijk uitgeslapen op mijn 21ste verjaardag. Vanmiddag over het strand naar Port el Kantoui gewandeld en door ook lekker genoten van het weer en lekker shoppen!

We hebben nog genoeg plannen voor de rest van de week. En donderdag gaan we nog een keer terug naar Touza, want nu moeten we nog wat gaan ophalen, voor Ine en Harry, en voor onszelf... Ik ben benieuwd, het was in elk geval super leuk daar!

Wij genieten hier dus wel van het lekkere weer, de mensen en alle avonturen!
Groetjes uit Sousse,
Frank en Karien

  • 29 December 2008 - 16:26

    Lotje:

    Hallo lieve jarige Job,
    Wat leuk allemaal!! Het klinkt echt heeel goed! Maak wel een foto van die henna-handen hea?! Hele fijne verjaardag vandaag! Maak er een fijne dag van, en ik zal aan je denken!(tijdens het schilderen en verhuizen)
    Heel veel liefs,
    Lotje

  • 30 December 2008 - 15:12

    Theo En Nelly:

    Wij hebben weer het geluk van een Internet cafe om de hoek. Wij zitten inmiddels in Mysore met zijn prachtige Maharaja paleis, waar wij ons uren hebben vergaapt aan alle pracht en praal. Wij vinden het erg leuk om te lezen dat jullie in Touza zijn geweest en ik begrijp dat jullie er ook hebben overnacht. Dat is toch een reuze ervaring nietwaar. Wij hebben ook aan je verjaardag gedacht en intussen een speciaal Indiaas cadeau gescoord, alleen bestemd voor 21 jarige dames, die graag mooi willen zijn.... Het komt dus uit het paleis van Mysore....

    zien wij jou op Schiphol??? Je hebt begrijp ik ervaring met de automaat. Veel plezier nog en alvast een fijn Nieuwjaar voor jou en Frank.

  • 30 December 2008 - 20:21

    Inge En Pieter:

    hee lieve kleine grote zus,
    we hebben er eentje op gedronken. De kerstnacht was een succes met extra versterking van Noek! Wij zijn daarna nog naar de dienst in de studentenkerk gegaan- heel anders maar wel leuk. Inmiddels begint het aardig af te koelen met maxima rond het vriespunt- wat ik dan een beetje een bijzondere uitspraak vind... We genieten nog even want vrijdag mag ik weer aan het werk! De eerste diensten staan al ingeroosterd!!

  • 31 December 2008 - 05:47

    Vera En Sander:

    Zozo, wat een cadeautje zeg dat jullie in je schoot kregen geworpen, een geweldig feest en veel hartelijkheid van Habiba en Temim! En ook alweer een jaartje ouder geworden! Ik kom net van de kapper met een nieuwe coupe, helemaal klaar voor het nieuwe jaar.
    Tot snel weer!
    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tunesië, Sousse

kerstvakantie in Tunesie

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2009

Having a good time!

04 Januari 2009

oost west thuis best

29 December 2008

Happy Birthday to me

24 December 2008

33-9

18 December 2008

wij ontvluchten het Nederlandse
Karien

Actief sinds 17 Juli 2008
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 31768

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2014 - 25 November 2014

Vietnam van noord naar zuid

18 December 2013 - 05 Januari 2014

Kerstvakantie in Zuid Afrika

04 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

China en IJsland

30 Juni 2012 - 05 Augustus 2012

Back to Africa

31 Juli 2011 - 30 Augustus 2011

vakantie in Indonesie

11 Juli 2010 - 15 Januari 2011

studeren in Stellenbosch

22 December 2008 - 03 Januari 2009

kerstvakantie in Tunesie

20 Juli 2008 - 16 Augustus 2008

vakantie Bolivia en Peru

Landen bezocht: