It´s a small world - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Karien Jaarsveld - WaarBenJij.nu It´s a small world - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Karien Jaarsveld - WaarBenJij.nu

It´s a small world

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karien

23 Juli 2008 | Bolivia, Sucre

Bon dia de amistad! Fijne dag van de vriendschap, want dat is het vandaag.

Zo, inmiddels zijn we al twee dagen in Bolivia, en al een heleboel gezien. Eerst een hele lange reisdag gehad van bijna 28 uur, maar dinsdagnacht om 1.35 uur lokale tijd landden we in Santa Cruz, met bagage en al, da´s toch een fijn gevoel.
Santa Cruz was nog niet het echte Bolivia, best modern en schoon (vergeleken met Afrika/India). Er was ook niet heel veel te bezichtigen, maar we hebben ons vermaakt op de Plaza de 24 de Septiembre. ´s Avonds gingen we wat drinken bij cafe Lorca, en ineens zit er iemand aan de tafel naast ons met een echte Malawi-sticker op zn laptop! Mauricio blijkt ook 14 jaar in Lilongwe gewoond te hebben, tot 1995. En zelfs op Bishop Mackenzie School gezeten! It´s a small world. We raken in gesprek en bekijken lange tijd foto´s van toen op z´n laptop en drinken wat. Erg gezellig en vooral bijzonder. Zit je in Bolivia te praten over 13 jaar geleden in Malawi.

Vanochtend zijn we doorgevlogen naar Sucre, de hoofdstad met veel witte huizen en ligt al op 2700 meter hoogte. Het ligt ook prachtig tussen de bergen. En is ook al een stuk minder modern, al iets meer het echte Bolivia met een aparte sfeer.

We doen ook al mee met de siesta´s, want dan is toch alles gesloten, en wij kunnen ook nog wel wat rust gebruiken.

Zo genieten wij al lekker van Bolivia, is echt weer een heel ander land, en ons Spaans vordert ook met de dag (gelukkig).
Om toch nog in de India-sferen te blijven, hebben we vandaag een Hindu-shop gevonden én bezocht natuurlijk!

Heel veel groetjes uit het verre Bolivia,
Hasta luego,
Nelly en Karien

• 24 Juli 2008 - 07:01

Theo:

ik ben blij met dit eerste bericht en ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit blijkens jullie ontmoeting met die jongen uit Malawi. Hier alles goed. Veel plezier.

Ga zo door, hoe werden jullie trouwens opgevangen voor tranfer? Stond er iemand met zo'n bordje??

Het is wel leuk voor de sport maar ik ben lekker de eerste! Het is dan ook hier ontbijt-tijd.

• 24 Juli 2008 - 07:10

Frank:

Heey,

Goed te horen dat alles goed is gelopen. 28 Uur das best een lange reis.
    Maar idd, dat verwacht je niet. Zit je in Bolivia, kom je iemand tegen die in dezelfde tijd in Malawi heeft gewoond. Wel leuk.
    Ik ben benieuwd wat jullie verder beleven.

Dikke kus en knuf,

Frank

• 24 Juli 2008 - 15:02

Veer :

hey lieverds,
    Jullie klinken relaxed en hopelijk blijft dat lekker zo! Is alles goed geregeld enzo met hotels en vervoer?? (vraagt papa ook al, maar ik ben ook wel benieuwd..) Tof om te horen dat jullie Spaans boven komt drijven, altijd leuk een beetje meebabbelen in de plaatselijke taal.
    Vergeten jullie niet mooie plaatjes te schieten met papa's toestel!! Want wij willen graag naderhand mee- en nagenieten van jullie vakantie!!
    Hier is het gelukkig vakantieweer geworden, dik 25 graden, wel lekker na een aantal dagen heel veel regen.
    Jullie schieten wel lekker van werelddeel naar werelddeel zeg, voordat je gewend ben aan het Boliviaanse al het Malawiaanse van BMS en het Indiaase van een Hindushop meegepikt!

Fijn om van jullie te horen en hopelijk lukt dat nog een paar keer de komende weekjes!!
    Heel veel liefs en groetjes, Vera.

• 24 Juli 2008 - 18:08

Maaike:

Ha wat leuk dat jullie die man tegen kwamen! En die siesta's klinken goed :) Veel plezier nog verder! X

• 25 Juli 2008 - 17:24

Thea.:

Hoi Karien en Nelly.
    Leuk om jullie avonturen te lezen.
    Wij gaan zondag weg voor 1 week. Lezen we als we terugkomen wat jullie verder hebben beleefd.
    Veel plezier verder.
    Groetjes van Thea en Theo.