oost west thuis best - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Karien Jaarsveld - WaarBenJij.nu oost west thuis best - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Karien Jaarsveld - WaarBenJij.nu

oost west thuis best

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Karien

04 Januari 2009 | Nederland, Nijmegen

We zijn weer veilig thuis in het koude Nederlandse... en eigenlijk vonden we dat niet eens zo erg, dat thuis zijn dan he, dat koude vinden we wel erg! Doe mij maar dat zonnetje!

Maar sinds mijn verjaardag hebben we nog vanalles gedaan en gezien. Dinsdag hebben we weer een tour gedaan, naar Sidi Bou Said, Carthago en Tunis. Allemaal ook weer erg mooi om te zien. Alleen had ik zefl gehoopt iets meer van Carthago te zien, aangezien dat mijn eindexamen-teksten voor Latijn waren. Maar ja, een heleboel is natuurlijk verwoest, en verder ligt het flink verspreid, het is ook een hele stad geweest.
Op de markt van Tunis hebben we erg gelachen om een man die ons kruiden wou verkopen voor 65 dinar, waar we in Sousse slechts 1 dinar voor hadden betaald...

Op oudjaarsdag zijn we naar Kairouan geweest, een prachtige medina en over het algemeen een stuk minder toeristisch. Weer de grote moskee bezocht, maar nu ook van binnen.
's avonds was er weer een uitgebreid diner in het hotel, en we zaten gezellig aan tafel met wat andere Nederlanders. Toch gezellig zitten kletsen en genoten van een buikdanseres die dat zeker goed kon! Flink betaald voor een flesje wijn erbij, maar wisten wij veel.
De volgende dag bleek echter dat de betreffende ober voor het diner al was ontslagen, en dus even een aantal mensen flink heeft afgezet voor hun drankjes... Beetje een domper dus, maar gelukkig kregen we het allemaal terug van het hotel.

Op 1 januari zijn we weer naar Touza geweest. Het was nog best lastig om er te komen, maar het is gelukt! En daar kregen we wel 5 dozen met Tunesische koekjes mee, waarvan 1 grote met suikervrije voor Ine! Echt onwijs lief dus! Ook weer heerlijk gegeten en genoten daar, en eind van de middag terug naar Sousse.

Vrijdag was onze laatste vol dag alweer, dus nog laatste keer door de medina van Sousse, laatste geld opmaken en genieten van het zonnetje! En gisteren zijn we weer na toch best een hele reis weer veilig thuisgekomen. Home, sweet home. Nog even lekker nagenieten en ons weer gaan verheugen op onze volgende reis...

En tot slot wensen wij iedereen een gelukkig, kleurrijk, gezellig, mooi, liefdevol en reizend 2009 toe!

Groetjes,
Frank en Karien

• 04 Januari 2009 - 16:43

Maaike:

Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben gehad, en nog fijner dat jullie weer heel thuis zijn! ;) En jullie natuurlijk ook een fijn 2009 :)

Tot snel! xx Maaike

• 04 Januari 2009 - 18:35

Inge En Pieter:

de koekjes uit Touza waren heerlijk. Niet alles op eten voordat je in Haarlem bent! Succes met je studie opdrachten en tussendoor af en toe je gedachten laten afdwalen....

• 07 Januari 2009 - 15:22

Theo En Nelly:

Ook voor ons zit het er weer bijna op; nog even zweten in Chennai ( met regen nb.!) Ook wij gaan morgen op zoek naar een doosje Indiase sweets, dus een bezoekje aan Max de tandarts moeten we maar even uitstellen...
    Tot ziens op Schiphol!